Spread the love

אנשים שהתמזל מזלם לחיות בלונדון, אנגליה, וגם להחזיק בריינג’ רובר מתקשים למצוא ביטוח סביר, שכן נראה שגנבים מוצאים את רכבי השטח הגדולים שאי אפשר לעמוד בפניהם.

הריינג’ רובר הוא מראה נפוץ במטרופולינים של העולם, שנבנה כדי להתמודד עם בוץ וחצץ, אך בדרך כלל נראה גולש עד לשירות במסעדה מפוארת. אפילו ברחובות העמוסים ולעיתים הצרים של לונדון, רובר מתנשא הוא בחירה פופולרית, בין אם עבור רויאלים אמיתיים או סתם בעלי עקבים. אבל בעיר הבירה של בריטניה, ריינג’ רוברים הפכו פופולריים עם סט מרושע יותר.

גנבים. (או, כפי שבובי לונדוני יכול לקרוא להם, הגורם הפלילי.) על פי דיווחים אחרונים מהמגזין הבריטי Autocar, ריינג’ רוברס הפכו לרכב השני הפופולרי ביותר לגנוב בבריטניה, כאשר 5200 מהם נפלו ב-2022. הרוב המכריע של הגניבות הללו אירעו בלונדון, וחברות הביטוח שמו לב לכך. (אנחנו יודעים שתשאלו: המכונית מספר אחת של בריטניה שנגנבה בתדירות הגבוהה ביותר בשנת 2022 הייתה פורד פיאסטה.)

המצב הזה לא דומה לפריחה האחרונה של גניבות של יונדאיס וקיאס. במקום קונדסים ב-TikTok, אומרים שרבים מהריינג’ רוברים הללו נגנבו על ידי רשתות של גנבים מקצועיים המנצלים את טכנולוגיית הכניסה ללא מפתח. ככל הנראה קל מדי לגדר ריינג’ רובר לוהט, בין אם מקומית ובין אם על ידי משלוחו אל מעבר לים, כדי שלא נראה שוב. לפי חוקר אחד שהתראיין לאוטוקאר, הבעיה אינה קשורה לליקוי אבטחה כלשהו, אלא פשוט משום שריינג’ רובר הוא יעד שמן ובעל ערך. הפשע משתלם.

חברות הביטוח, לעומת זאת, לא נהנות לשלם. על פי הדיווחים, הפרמיות עבור ריינג’ רוברים זינקו בבריטניה, והכפילו את עצמם במקרים מסוימים. זה בהנחה שאתה יכול לקבל כיסוי בכלל, מכיוון שחלק מהמבטחים לא יכסו ריינג’ רובר. אוטוקאר עשתה כאן את שיעורי הבית שלה, וביקשה הצעות מחיר על ריינג’ רובר נוכחי בגודל מלא לעומת בנטלי בנטייגה במחיר שווה ערך. הציטוטים על הרובר הגיעו לסכום שווה ערך ל-7200 דולר, כפול עד פי שלושה מהמחירים שנקבעו עבור הבנטיגה.

הגניבות שדווחו הן של דגמי ריינג’ רובר ישנים יותר, לא הנוכחי. נציגי JLR ציינו לאוטוקאר שהם עובדים על פתרונות לבעיית הביטוח ועוד הצביעו על תכונות האבטחה המתקדמות הזמינות באמצעות אפליקציית Remote של החברה. C/D גם פנה ליצרן הרכב להערה נוספת.

בזמנו, יגואר הייתה מטרה חמה
בתור כיף בצד, זה לא הניסיון הראשון של יגואר לנד רובר כבחירה של פושעים. בשנות ה-60, מכוניות הסדאן Mk II של יגואר היו הבחירה של אנשים כמו רוי “הסמור” ג’יימס, נהג מילוט במספר שוד חצוף. באותם מקרים, ה-Jag נבחרה בשל יכולתו לעקוף את הנחושת. כאן, הריינג’ רובר הוא בעצמו הרווח שלא הושג.

בארה”ב, הרכב הנפוץ ביותר שנגנב הוא פורד F-150, תוצאה של נוכחותו בכל מקום. אבל יש גם נקודות חמות תקופתיות של גניבת ריינג’ רובר – נפילה קצרה אחת התרחשה זה עתה מצפון לגבול באדמונטון, אלברטה, שם הגנבים ברחו עם שישה מוצרי לנד רובר מדגמי 2017–2021.

אז אם יש לך ריינג’ רובר, אולי תשקיע בטכנולוגיית האימובילייזר ומעקב הרכב הטובים ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך. ואם אתה רואה חבורה של דמויות במראה משתנה עם מבטאים קוקני מסתובבים, עדיף לנעול את המוסך חזק במיוחד.