Spread the love

טל ציקורל רכבים – ליונדאי ולוסטר יש היסטוריה מוזרה. היא הגיעה לשוק עם ציפיות גדולות, אבל זו הייתה מוזרה, מכונית קומפקטית (קומפקטית מאוד) עם עיצוב לא טיפוסי ותצורת דלתות שלוש צדדיות, שהורכבה על השלדה של האקסנט של אז.

האלמנטים הללו לא בהכרח עזרו לעניין הוולסטר הראשון, אולם התיבה האוטומטית שלו הצליחה באופן מפתיע ומאחורי ההגה, היא הייתה עליית מדרגה מהאקסנט, בלשון המעטה. וכנראה שהמוזרויות העיצוביות הללו ממש עזרו להצליח, אם כי כנראה דחיפה גדולה יותר הגיעה מההתפרצות שהיא הציעה תמורת הכסף. גרסת הבסיס הלכה על כ-19,000 דולר ומהדורה עמוסה במלואה ב-22,000 דולר, עם כמות מרשימה של ציוד.

גרסת טורבו נוספה למערך כמה שנים מאוחר יותר; במקרה כזה, הגענו למסקנה שזה רעיון טוב שהושג בביצוע גרוע.

ואז הירידה הכוללת במכירות של המכונית – כלומר, כל דבר לא SUV או טנדר – הואצה, ואחד הקורבנות לכך היה ה- Veloster – ה- Veloster הרגיל, כלומר, כי יונדאי החליטה להשאיר את הגרסה המיוצרת על ידי חטיבת הספורט N שלה. בקטלוג. זו הייתה החלטה מצוינת שאישרנו בלב שלם, במיוחד שהפעם הרעיון הטוב לווה בביצוע מצוין.

קשר ראשוני
הפנייה הראשונה שלי על ההגה של ה-Veloster הנוצצת יותר הייתה בקיץ 2019, כאשר גרסת ה-N הגיעה לשוק הקנדי שלנו. גרסת תיבת הילוכים ידנית הפכה את הנסיעה שלי לשבוע לשבוע של הנאה צרופה. בואו נודה בזה, כשאתם נוהגים בשילוב רחב של סוגי רכב ופורמטים שבוע אחר שבוע, חלק מהשבועות האלה פשוט מהנים יותר מאחרים. במיוחד כשהכיף הוא די בלתי צפוי.

כך היה במקרה של Veloster N. מצאתי את הדגם בנוי היטב ובעיקר מסוגל לשדר תחושות אמיתיות לנהג – איכות שלצערי היא במחסור מדי בימינו.

אז, קשר ראשון טוב.

והשני?

ובכן, זה קרה בתחילת 2020, הפעם על ההגה של גרסה עם תיבת הילוכים אוטומטית (שמונה מהירויות וכפול מצמד).

ההתרשמות שלי משנת 2019 אושרו בשנת 2022. Veloster N היא רק מכונית ספורט מטורפת, שמסוגלת להעביר את הנהג למקום די שמח.

ומה סוד הצלחתו? תשאלו את הצוות בחטיבה N והם יכולים לשעמם אתכם עד דמעות עם מתאר מפורט של גיליון המפרט, אבל בקצרה, הרבה מהכיף מגיע כי השלדה מאוד קשיחה, מהלך המתלים מינימלי וגם ההיגוי והבלימה מדויקות ומכוילות היטב.

יש כאן ביצוע מוצק אמיתי. וזה בשילוב עם מערכת הנעה verve-y המבוססת על מנוע 2.0 ל’ טורבו 4 צילינדרים, שבזכות 275 כ”ס ומומנט של 260 קג”מ לא סביר שיספק אי פעם רגע משעמם. ה-Veloster N שוקל רק 1,428 ק”ג, כך שיחס הכוח למשקל מצוין, וכל העניין מנוהל היטב על ידי תיבת ההילוכים, בין אם נותנים לה לעשות את עבודתה באופן עצמאי ובין אם תעזרו בעניינים באמצעות משמרות ההנעה על ההגה .

וכל זה נתמך ומשופר על ידי תנוחת הנהיגה שתוכל לכוונן בקלות ברגע שאתה מתמקם במושב הנהג. למעשה, כל הסביבה הפנימית היא יוצרת מצב רוח. Veloster N משדר ספורטיביות, גם כשהוא עומד במקום.

ההתנהגות שלי
נהוג לתאר את התנהגות הכביש של הדגמים שאנו בודקים. זה צפוי, מתאים ולעתים קרובות הכרחי. אבל כאן, ההתנהגות שלי גם מעניינת, כי במהלך השבוע שלי עם ה- Veloster N, עלה לי משהו שמרביץ לי בבדיקת רכבים שונים, וזה עד כמה האופי ותכליתו של הרכב יכולים להשפיע על הדרך שבה אתה מתנהג. זה.

זה היה מדהים עם מכונית הספורט הקטנה והתוססת הזו. בכל מקום שהייתה לי ההזדמנות, מצאתי את עצמי מוריד את רגלי כדי לנצל את הסוסים שבהישג יד ולשמוע את המנוע מנגן את הסימפוניה שלו. כמובן, אני בדרך כלל דוחף כל רכב שאני בודק כדי לראות מה יש בו, אבל זה היה קבוע. כל האצה, כל כניסה ויציאה מפינה; זה היה אינטנסיבי כל הזמן, ובאופן נדיר ביותר.

עלי לציין שזה לא מובן מאליו, אפילו בדגמים שנועדו במפורש להיות ספורטיביים. במיוחד לא כל כך מתמשך ומתמשך. זה אומר הרבה על Veloster N והמשיכה שלו. לקרוא לדבר הזה מפתה זה לנסח זאת בעדינות.

תהיו בטוחים, כמובן, שהכל נעשה בהתאם לכללי הדרך, אם כי בגבולותיהם החיצוניים של אותם כללים.

ברור שכאשר רכב מצליח לשנות את ההתנהגות שלך, קורה משהו חיובי. במובן הזה Veloster N הזה מזכיר לי את מאזדה MX-5, או אפילו את פורשה בוקסטר. לפעמים זה קורה גם בקצה השני של הספקטרום, למשל נסיעת המבחן שלי במרצדס-בנץ E-Class עם גג נפתח בקיץ שעבר גרמה לי לחנוני בנתיב השיוט, מרותק מהנוחות הרבה שמציעה המכונית. דגם חשמלי, בינתיים, מזמין אתכם לקחת את זה בקלות ולחפש יעילות בדלק.

סיכום
הייתי מרחיק לכת ולכנות את Veloster N יצירת מופת קטנה. עם זאת, היזהר, כי הדגם הזה לא מתאים לכולם. במשך שבוע אחד, ללא ספק, הייתי המום. אבל בטווח הארוך, הגב שלי בוודאי יעדיף נסיעה חלקה יותר על בסיס יומי.

אבל למי שמחפש מכונית ספורטיבית שתעניק להם המון כיף תמורת כספם, חלקה. וזה חל בחורף ובקיץ, כי עם תצורת הנעה קדמית ובלם יד אמיתי, אתה הולך לחפש סיבות לצאת החוצה כשיורד סנטימטר של שלג.

יוסי רבה השמה | יוסי רבה חללי עבודה | יוסי רבה יוטיוב | יוסי רבה ביטוחים | יוסי רבה לינקדין